پدر شهید علیرضا افشار در حاشیه مراسم یادواره شهدای رسانه گفت: نه فقط فرزند من بلکه تمام خبرنگاران شهید، مظلوم واقع شدند بنیاد شهید برای شهدای رسانه کم‌کاری کرده است.

پدر شهید علیرضا افشار: بنیاد شهید برای شهدای رسانه کم‌کاری کرده است

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، برای نخستین بار «یادواره ۲۳۰ شهید رسانه و خبرنگار» به همت بسیج دانشجویی دانشکده رسانه در این دانشکده برگزار شد.

علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه به عنوان سخنران در این مراسم حضور یافته و خانواده‌ شهیدان سید روح‌الله عجمیان, آرمان علی‌وردی، محمدمهدی رضوان، علیرضا افشار، محمدصادق نیلی و عباس گودرزی این مراسم را با قدوم خود متبرک کردند.

در حاشیه این مراسم خبرنگار توانا با والدین شهید «علیرضا افشار» به گفت‌وگو پرداخت.

 پدر شهید علیرضا افشار درباره مؤثر بودن نقش رسانه در بازتاب مظلومیت شهید گفت: به نظر بنده، نه فقط فرزند من بلکه تمام خبرنگاران شهید، مظلوم واقع شدند، در جامعه خبرنگار جسور و شجاع باید وجود داشته باشد. سازمان صدا سیما بسیار کم‌لطفی کرده است و در تأمین امنیت جانی خبرنگارهای عاشق ولایت که برای پوشش خبری به چابهار می‌رفتند خوب عمل نکرد و متأسفانه با وجود تذکر امیر چیذری، باز هم از هواپیمای فرسوده استفاده کردند.

پدر شهید بیان کرد: خبرنگاران سرمایه‌های کشور هستند. تشویق به موقع در امور و تلاش مثبت در صحت خبر خبرنگاران باعث کارکرد خوب آنان می‌شود. در این ۱۸ سال مسئولان از فرهنگ ایثار و شهادت زیاد پرسیدند و گفتند اما من از شما می‌پرسم کدام مسئول رهرو فرهنگ ایثار و شهادت است؟

وی تصریح کرد: یکی از مسئولان سازمان صدا وسیما در برنامه‌ای به من گفت: شما در حال حاضر فرهنگ ایثار و شهادت را اجرا می‌کنید. به چه دلیل این موضوع را مطرح کرد، چون ما یک‌ مرکز فرهنگی در بهشت زهرا تأسیس کردیم و تمام وسائل شهید را از بدو تولد ایشان در «بیمارستان فارس» تا کارت سوخته جیبش در هواپیما را که به ما ارائه کردند را در این محل قرار دادیم.

پدر شهید علیرضا افشار در پایان افزود: نزدیک به یک سال‌ و نیم پیگیر گزارش‌های شهید در صدا و سیما بودم و بالاخره تمام گزارش‌های ایشان را به این آرشیو اضافه کردم. متولی موضوع ایثار و شهادت، بنیاد شهید است که در این مقطع خیلی ضعیف عمل کرده است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.